Več o projektu si lahko preberete na tej povezavi Cirius Vipava.

ANALIZA VKLJUČITVE V PROGRAM DODATNEGA USPOSABLJANJA

Kako izbrati poklic

V načrtu programa dodatnega usposabljanja smo imeli za to šolsko leto tudi obisk posestva Biotehnične šole na Ptuju. Tam bi spoznavali poklice, za katere se je pri njih moč izobraževati, spoznali delo na njihovem posestvu in izvedeli kaj več o poklicu pomočnik v biotehniki in oskrbi. Ker nas je pri izvedbi naših načrtov onemogočil virus, smo se lotili spoznavanja poklicev na teoretični način. Dan dejavnosti smo namenili spoznavanju dejavnikov, ki vplivajo na izbiro poklica. Učenci so svoje sorodnike spraševali o poklicih, ki jih opravljajo in o poteh, kako so do njih prišli.

Prva tako so razmišljali o svojih spodobnostih in spretnostih, ki jih bodo še kako potrebovali pri opravljanju različnih nalog, ki jih v življenju še čakajo.

Vsa spoznanja, do katerih so prišli, nam bodo še kako koristila, ko se bomo spet vrnili v šolo in se začeli še bolj temeljito pogovarjati o izbiri poklica in srednje šole, v katero se bodo odpravili čez malo več kot leto dni.

Poleg razmišljanj o poklicih in iskanju novih informacij pa se nastajali različni izdelki, opravljenih je bilo kar nekaj kulinaričnih podvigov ter poskrbljeno za urejenost okolice.

 

Program dodatnega usposabljanja – DELO DOMA

Tudi izvajanje našega projekta je, tako kot vse ostale šolske aktivnosti, situacija s korona virusom preselila na domove naših učencev.

Po temeljitem premisleku, kaj bi učenci ob minimalni pomoči ostalih družinskih članov lahko v okviru projekta delali doma, so nastala kratka priporočila, ki so jih dobili po spletni pošti. Priporočila zajemajo dela, ki so podobna tistim, ki jih učenci izvajajo v okviru modula samooskrbe in pomoči pri gospodinjskih opravilih ter modula obrtne storitve. Aktivnosti so predlagane tako, da jih učenci zmorejo izvesti večinoma sami.

Predlagano jim je bilo, da v okviru modula pomoč pri samooskrbi in gospodinjska opravila pomagajo pri kuhanju, peki peciva, pranju, obešanju in pospravljanju perila, čiščenju hiše, pospravljanju svoje sobe. Ker vsi živijo v hišah, lahko pomagajo tudi pri urejanju okolice, delu na vrtu, presajanju lončnic, zasaditvah cvetličnih gred.

V okviru modula obrtne storitve pa se tudi lahko lotijo nekaterih opravil, ki so blizu tistim, ki se jih sicer učijo opravljati pri zunanjih izvajalcih.

Učenci so se lotili predlaganih opravil, nekatera pa so si izbrali tudi sami.

 

Valentina in Matej sta tudi doma spet pridno opravljala naloge, ki smo jih načrtovali kot delo v okviru programa dodatnega usposabljanja.

Matej se je lotil:

  • KOŠNJE TRAVE: Očetu je pomagal, da sta lepo pokosila zelenico okrog hiše.
  • DELA NA VRTU: Sodeloval je pri spomladanskih opravilih na vrtu. Med drugimi je pripravil gredo za sejanje solate in tudi posejal seme solate.
  • SAJENJA ROŽ: Ker je pomlad so doma sadili rože, ki jim bodo krasile dom.
  • MENJAVE KANALIZACIJSKE CEVI: Zaradi dotrajanosti kanalizacijske cevi so morali cev zamenjati. Da so lahko to naredili, so morali kopati globok jarek. Pri tem delu je aktivno sodeloval.
  • MENJAVE POSTELJNINE: Potrebno je bilo oprati posteljnino. Pomagal je tako, da je sam slekel posteljo.

 

Valentina se je lotila:

  • PRESAJANJA ROŽ: Treba je bilo zasaditi korita, ki bodo celo poletje krasila okolico hiše.
  • PEKE: Videti je, da že s pridom izkorišča tudi znanja, ki jih je pridobila v slaščičarni.
  • POMOČI PRI KMEČKIH OPRAVILIH: Ni ji tuje delo s traktorjem, pomagala je pri sajenju krompirja. Pa tudi travo za živino je naložila in jo odpeljala s travnika.
  • ČIŠČENJA STANOVANJA: Poprijela je za sesalec in pripravila mizo

Matej se je lotil peke peciva in z nami deli recept.

MAKOVO PECIVO

Sestavine:

-3 jajca

-1 jogurtov lonček olja

-2 jogurtova lončka maka

-2 jogurtova lončka sladkorja

-1,5 jogurtov lonček mleka

-2 jogurtova lončka moke

Potek:

Sestavine zmešaj v zmes za biskvit. Zlij ga v pekač, obložen s peki papirjem. Speci. Pečen biskvit premaži z marelično marmelado in prelij z čokolado. Po čokoladi lahko po želji posipaš mrvice.

Prva tako je sesal in ob tem zapisal:

Posesal sem celo dnevno sobo, kuhinjo in jedilnico. Pri sesanju sem se počutil zelo dobro, saj sem se zavedal, da bomo imeli potem lepo in čisto stanovanje. Sesanje mi je všeč, zato se ga bom še kdaj lotil.

Barvanje jajc:

Ker so bili ravno prazniki, se je lotil tudi barvanja pirhov. Sam je jajca pobarval zeleno, barvali so jih tudi vijolično. Tudi barvanje jajc mu je bilo zelo všeč.

Valentina je kljub prepovedi druženja in odpovedi čistilnih akcij poskrbela, da bo vsaj del naše narave spet brez nepotrebne navlake. Ob pomoči družinskih članov je pobirala smeti v bližnji okolici doma.

Oba pa sta se lotila tudi izdelave velikonočnega zajčka, ki bo kar nekaj časa lahko krasil domače dvorišče ali vhod v hišo.

Dan Evrope

Že vrsto let se udeležujemo prireditve ob Dnevu Evrope. Vsako leto predstavljamo eno izmed držav, članic Evropske unije. Letos smo izbrali Avstrijo. Ker smo doma, so učiteljice poslale učencem zaposlitve v okviru dneva dejavnosti. V 8. razredu smo se povezali še z aktivnostmi v okviru našega projekta.

Eno izmed področij, ki ga vsako leto predstavimo za izbrano državo je tudi kulinarika.

Učenci so se tako lotili priprave dunajskega zrezka.

 

Delo v okviru projekta:

MODUL 1: PRIPRAVA IN SPREMLJANJE CILJNE POPULACIJE

IZOBRAŽEVANJE STARŠEV, VKLJUČENIH UČENCEV IN ZUNANJIH IZVAJALCEV

Staršem in vključenim učencem je bil program predstavljen že v mesecu juniju. Takrat smo se pogovarjali o tem, kaj vključitev v program prinaša in katera področja dela bi učence posebej zanimala. Med poletnimi počitnicami so nato stekli dogovori s potencialnimi zunanjimi izvajalci, ki bi jih potrebovali, da bi lahko izpolnili želje učencev in njihovih staršev. Zunanjim izvajalcem so bile takrat predstavljene tudi specifike naših učencev. Imeli smo veliko srečo, saj smo našli izvajalce, ki se znajo približati našim učencem, jim delo predstaviti na način, ki ga zmorejo razumeti in jih v veliki meri v samo delo tudi vključujejo.

Sedaj so za nami štirje meseci aktivnega dela v Programu dodatnega usposabljanja.

Pred božično novoletnimi prazniki se nam je zdelo prav, da pripravimo druženje vseh vključenih v program. Del druženja je bil namenjen dodatnim informacijam ter izmenjavi izkušenj vseh vključenih, del pa sproščenemu druženju ob pecivu in čaju, ki so ga pripravili vsi trije vključeni učenci. Del popoldneva, ki smo ga preživeli skupaj, je minil v prijetnem vzdušju. Dogovorili smo se, da se pred koncem šolskega leta spet srečamo.

MODUL 3: OBRTNE STORITVE

PRI AVTOMEHANIKU

Precej fantov si želi, da bi lahko v roke vzeli ključe, izvijače in podobne pripomočke ter se preizkusili v vlogi avtomehanika. Našemu Alojzu se v tem šolskem letu ta želja izpolnjuje v veliki meri. Dvakrat na mesec se odpravi v avtomehanično delavnico, kjer se spoznava s pripomočki, delom s strankami in ob stalni podpori mentorja opravlja vsa dela, ki jih zmore.

Hvala gospodu Ivanu Kolarič za prijazen sprejem in vse strokovne nasvete!

 

V CVETLIČARNI

Kako lepo je biti med rožicami spoznava Valentina, ki se vsak mesec enkrat odpravi v cvetličarno, kjer jo vedno prijazno sprejme gospa Jožica Petek. Valentina se uči urejati razstavne police, spoznava, kako pomembno je vedeti, kaj vse je v cvetličarni na razpolago, kako je treba skrbeti za red v prostoru in kako se vesti do strank. Ob strokovnih nasvetih si je izdelala adventni venček in že z nestrpnostjo pričakuje naslednji ponedeljek, ko bo spoznala novo delo.

V cvetličarni se je Valentina naučila izdelati adventni venček. Prav tako ji je mentorica pokazala, kako se izdela dekorativna pentlja in kako se pripravi žalni paket sveč.  Sveče je sama izbrala in naredila vse, kar je potrebno po navodilih mentorice.

V SLAŠČIČARNI 

    

Ne samo med rožice, tudi v svet sladkih dobrot se Valentina odpravi enkrat mesečno. Gospe Majdi Lukaček gre zahvala, da lahko pokuka v proizvodni del slaščičarne. Najprej se je učila, kako delati s kvašenim testom in pekla »klipiče«, sledilo je opazovanje izdelave bonbonov in pakiranje le-teh, zadnja naloga pa je bila priprava slastnih medenjakov, s katerimi bo lahko razveselila sošolce v veselem decembru.

V slaščičarni se je v novembru in decembru prav tako dogajalo marsikaj zanimivega. Najprej je bilo treba iz pripravljenega testa izrezati in speči parkeljne. Naslednjič jih je bilo treba še okrasiti in bili so pripravljeni, da jih je dobil prav vsak učenec naše šole.

Eden izmed obiskov v slaščičarni pa je bil namenjen tudi tehtanju in pakiranju domačih bonbonov.

Sledila je izdelava piškotov za novoletno jelko. Spet jih je bilo treba izrezati in speči, nato pa seveda še čim lepše okrasiti. Tudi piškoti so romali v šolo. Prav vsak učence in zaposleni se je lahko posladkal z enim, ostali pa krasijo novoletno jelko pri Valentini doma.

V KNJIŽNICI

Vsak mesec Matej z nestrpnostjo pričakuje ponedeljek, ko se odpravi v krajevno knjižnico. Na prvem obisku sta ga gospe Leonida in Martina popeljali po vseh prostorih knjižnice in mu predstavili, kako poteka vsakdanje delo pri njih. Na drugem obisku pa se je že seznanil z izposojo in vračanjem knjig in to tudi ob pomoči uspešno opravil. Pomagal je pri pospravljanju knjig na police in bil deležen predstavitve zgodbice s pomočjo kamišibaja.

Hvala za topel sprejem!

NA RADIU PRLEK

Matej se je v mesecu septembru odpravil na Radio Prlek. Tam ga je prijazno sprejel  gospod Peter Kirič in  ga popeljal po prostorih radia, mu razkazal pripomočke in opremo, ki jo uporabljajo pri delu na radiu. Na koncu sta posnela še krajši intervju,  ki je bil predvajan še istega dne.

ANGLEŠKI KROŽEK

Po dogovoru z učiteljico, ki na šoli vodi angleški krožek za učence 5. in 6. razreda je Matej pripravil dve uri pouka. Mlajše učence je skušal naučiti čim več o barvah. Pripravil si je pripomočke, s pomočjo katerih je potekalo delo pri pouku. Upamo, da so se učenci čim več naučili.


MODUL 5: POMOČ PRI SAMOOSKRBI IN GOSPODINJSKA OPRAVILA

POSTAVITEV VISOKIH GRED

Že v začetku septembra smo se lotili postavitve visokih gred. Grede smo kupili s pomočjo donacije. Najprej so jih Matej, Alojz in Valentina ob pomoči hišnika sestavili. Sledila je postavitev in barvanje.

Naslednji korak je bila nabava vseh potrebnih materialov za polnjenje gred. Našemu vabilu se je prijazno odzvala gospa Miša Pušenjak, ki nam je strokovno svetovala, kako grede sestaviti, kaj vanje posejati in posaditi ter kako  jih vzdrževati.

Sedaj po potrebi skrbimo za posevke, sproti pa spremljamo njihovo rast in čakamo prve pridelke.

Tudi visoke grede je bilo treba urediti. Jeseni smo posejali solato in špinačo ter posadili česen, čebulo in zelišča. Sedaj jih je bilo treba pripraviti za spomladansko zasaditev.
Prav tako je bilo treba presaditi paradižnik, ki je vzklil po zgodnji spomladanski setvi.

ORMOŠKE LAGUNE

Vsi trije učenci, vključeni v program, smo obiskali Ormoške lagune, kjer nam je gospod Dominik Bombek prijazno predstavil pomen lagun ter njihove prebivalce – številne vrste ptic in vodne bivole. Kasneje smo še opleli zeliščne gredice in si nekaj zelišč tudi nabrali, da smo jih v šoli posušili in jih bomo uporabili za čaje, ponudbo na tržnici in druge namene.

IZDELKI ZA TRŽNICO

Ob petkih se dobivamo in poleg skrbi za visoke grede namenjamo čas kuhanju marmelade, izdelavi okrasnih izdelkov – obešalnikov za ključe, stojal za svinčnike, doz za shranjevanje različnih drobnarij, voščilnic, dišečih sveč in kopalne soli. Vse, kar izdelamo, naši sošolci iz posebnega programa ponujajo vsak mesec enkrat na lokalni tržnici v zameno za dobrodelne prispevke, ki jih potem porabimo za nabavo materialov za nove izdelke, če pa bo kakšen evro ostal, pa ga bomo namenili šolskemu skladu.

V okviru modula samooskrbe smo zadnja dva meseca izdelovali domače marmelade, voščilnice, različne okraske, kopalno sol, mešanico za pecivo in še druge številne izdelke, ki smo jih med drugim ponujali tudi na tržnici v okviru letošnje Severolandije. Ker so bili vsi učenci na odru, smo na stojnico poslali naše učiteljice.

 

POMOČ NA RDEČEM KRIŽU

Skupaj z našo ravnateljico smo se odpravili tudi na Rdeči križ, kjer smo pomagali pri pripravi paketov, ki jih razdelijo pomoči potrebnim. Gospe Boža in Danica sta nas prijazno sprejeli in nam tudi pojasnili delovanje Rdečega križa. Bili smo zelo delovni in smo pripravili precej paketov, še bolj pa je pomembno, da smo se naučili, kako pomembno je pomagati tistim, ki pomoč potrebujejo.

PRIPRAVA NA PUSTNO RAJANJE

Ker je bil letos pust med zimskimi počitnicami, so učiteljice v okviru podaljšanega bivanja pripravile za vse učence pustno rajanje. Pripravam smo se pridružili tudi vključeni v projekt in pripravili slastne jogurtove miške in mafine, s katerimi smo se na rajanju vsi posladkali.

Na zabavi, ki je potekala v naši jedilnici, nas je obiskala tudi v Ormožu in bližnji okolici dobro znana Rožmarinka, maskota Rožmarinkinega festivala, ki že nekaj let med poletnimi počitnicami poteka v našem mestu.

Prispevki o programu v medijih:


Naša šola je vključena v projekt Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport Spodbujanje socialne vključenosti otrok in mladih s posebnimi potrebami v lokalno okolje. Projekt je sofinanciran s sredstvi Evropskega socialnega sklada in se bo izvajal 5 let. Osnovna šola Stanka Vraza Ormož je v projekt vključena kot konzorcijski partner. Prijavitelj – koordinator oz. poslovodeči konzorcijski partner je Center za izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje Vipava (CIRIUS Vipava). Drugi konzorcijski partnerji so še Osnovna šola Dragotina Ketteja iz Novega Mesta, Združenje bodi ZDRAV iz Vipave in Osnovna šola Milke Šobar – Nataše iz Črnomlja. Namen projekta je povečati socialne in poklicne kompetence otrok in mladostnikov z motnjo v duševnem razvoju. Konzorcijska skupina je projekt poimenovala kot Program dodatnega usposabljanja (PDU). Osnovne aktivnosti projekta se izvajajo v obliki šestih modulov:

Modul 1: priprava in spremljanje ciljne populacije

Modul 2: IKT- seznanjanje in uporaba

Modul 3: sodelovanje v obrtnih storitvah

Modul 4: skrb za okolje

Modul 5: pomoč pri samooskrbi s sadjem in zelenjavo in gospodinjska opravila

Modul 6: kreativno preživljanje prostega časa.


Naša šola je do septembra 2019 pasivno vključena v projekt, s septembrom 2019 pa se aktivno vključi z modulom 1, 3 in 5. Projekt se zaključi leta 2022. Opisi modulov, ki se bodo izvajali na Osnovni šoli Stanka Vraza Ormož:

Modul 1: Priprava in spremljanje ciljne populacije To je modul, ki bo vsakega posameznika ciljne populacije teoretično pripravil na trg dela in mu omogočal izražanje lastnih interesov, nudil oporo pri prvih začetkih in omogočil optimalno timsko delo vseh deležnikov, preko sodelovanja vseh pri pripravi tranzicijskega individualiziranega programa.

Modul 3: Sodelovanje v obrtnih storitvah Učenci bodo kontinuirano vključeni v obrtne in druge dejavnosti glede na interese. S pomočjo mentorjev in obrtnikov se bodo oblikovale individualizirane oblike dela, ki jih bo ciljna populacija opravljala večkrat tedensko.

Modul 5: Pomoč pri samooskrbi s sadjem in zelenjavo ter gospodinjska opravila Je modul, ki je namenjen razvoju kompetenc na področju kmetijskih panog in gospodinjskih opravil. Ciljna skupina se bo tako povezovala z okolico, razvijala kmetijske veščine in razširila že osvojena gospodinjska opravila.

 

(Skupno 625 obiskov, današnjih obiskov 1)