Plavanje je ena najprimernejših dejavnosti za ljudi s posebnimi potrebami. Ker so motnje v razvoju, stopnje in oblike prizadetosti številne in medsebojno zelo raznolike, je tudi način prilagajanja na vodo in gibanje v vodi specifično in skoraj vedno individualno.

Enkrat mesečno  od novembra do aprila z nekaterim učenci PPVI2 obiskujemo ormoški bazen.  Namen je, da otroci spoznajo principe Halliwicka in se čim bolj prilagodijo na vodo.

Program plavanja za osebe s posebnimi potrebami se izvaja po Halliwick metodi učenja plavanja.
Plavalna metoda Halliwick je osnovana na znanstvenih načelih hidrostatike, hidrodinamike in telesne mehanike. Razvil jo je James McMillan leta 1949. Načela metode Halliwick veljajo za vse, ne glede na starost, fizične ali mentalne sposobnosti.
Osnovna načela metode so: mentalna prilagojenost na vodo, vedno večja navajenost na vodo, vedno večje zaupanje učenca, sprejemanje vode kot prijatelja, učenje osnovnega gibanja v vodi, obvladovanje različnih tehnik rotacij, uspešno iskanje ravnotežja v vodi in pozicije, ki omogoča normalno dihanje. Ta metoda pri učenju ne predvideva uporabe plavalnih pripomočkov. Tako se ne more razviti lažen občutek varnosti ali prevelika navezanost na pripomoček. Učenje plavanja poteka skozi igro in v skupinah. Vsak udeleženec ima svojega asistenta, ki mu nudi potrebno podporo. Plavalec doseže cilj, ko se prilagodi na vodo, vzpostavi kontrolo dihanja, doseže ravnotežje v vodi. Učenje plavanja po konceptu Halliwicka sledi programu desetih točk, ki vključujejo: Prilagoditev na vodo, osamosvajanje v vodi, prečno vrtenje, sagitalno vrtenje, vzdolžno vrtenje, sestavljeno vrtenje, vzgon, plavanje na mestu, drsenje z vrtinčenjem vode, elementarna oblika gibanja v vodi in osnovna plavalna tehnika.

Filozofija programa plavanja po metodi Halliwick:

  • v vodi učimo radosti gibanja, ne stilov;
  • plavalcu pomaga v vodi učitelj, ne pripomoček;
  • učenje poteka postopoma, brez prisile, vzpodbujamo napredovanje v logičnem zaporedju; mislimo pozitivno – poudarjamo le sposobnosti in vzpodbujamo k napredovanju;
  • uporabljamo igrice, pesmice, ki delo popestrijo;
  • delamo v skupini – učimo se drug od drugega in v vodo in iz nje izstopamo čimbolj aktivno in samostojno.

Marina Roškar dipl.del.ter

 

 

 

 

 

 

(Skupno 114 obiskov, današnjih obiskov 1)